Saturday, February 2, 2013

Mencuba Nasib! Jika berjaya, NAIK! Jika tidak, TUNGGU!


Begitu cepatnya masa berlalu. Tanpa sedarku, tampaknya sudah 20 tahun aku berkhidmat dengan Dewan Bahasa dan Pustaka. Dalam tempoh itu, kurasakan sudah banyak kejayaan yang kucapai. Di gedung ini aku menemui JODOHKU (17 tahun yang lalu). Di gedung ini aku memperoleh SARJANAKU (10 tahun yang lalu). Di gedung ini aku NAIK PANGKAT ke S44 (7 tahun yang lalu). Kemudian NAIK PANGKAT lagi ke S48 (2 tahun yang lalu). Alhamdulillah, Allah ternyata sentiasa memberikan rezeki kepada hamba-hamba-Nya yang terus berusaha. Tahun ini, 2013, aku menerima pelawaan TEMU DUGA S52. Aku akur dengan pelawaan itu, sama seperti akurnya aku ketika menerima pelawaan temu duga kenaikan pangkat sebelum ini. Selebihnya kuserahkan kepada Allah untuk menentukan rezekiku.

No comments:

Post a Comment