Wednesday, April 11, 2012

Street Food - Cendol Pulut!


Ketika tinta ini mencoret, aku berada di kota metropolitan Kuala Lumpur atas urusan rasmi yang akan kulunaskan esok. Sebaik usai urusanku di hotel petang tadi, aku mula menapak di celah-celah keriuhan warga kota berpeleseran membeli belah. Kebetulan hari ini cuti umum pertabalan Agong kita. Apa yang kucari? Sudah pastinya sesuatu yang bisa mengisi kekosongan perutku! Satu perkara yang aku suka bila berada di kota ini ialah kemeriahan dan kepelbagaian makanan yang dijual. Di kiri. Di kanan. Hampir di mana-mana aku bisa menghidu harum juadah yang dijual.


Namun satu yang aku teringin amat, yang tidak ada dijual di negeriku, ialah cendol pulut. Hari ini aku melampias keinginan itu, walau harga secawan cendol pulut di Jalan Tuanku Abd. Rahman bernilai RM3.00.

- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment